Megszűnés és piackutatás
Érdekes párhuzamnak látszik, ugye? Pedig nekem tényleg meggyőződésem, hogy ha a vállalkozások kicsit többet foglalkoznának adatgyűjtéssel, elemzéssel, piackutatással, stb. akkor biztosabb alapokon állnának, és jobban tudnák tervezni a cég életét.
Ez pedig nagyobb sikerhez és biztonságosabb működéshez vezetne.
Ezzel a gondolattal – úgy látszik – a sajtó egy része is egyetért, mert több ilyen közlemény is megjelent a napokban, több gazdasági témákkal is foglalkozó online felületen.
https://profitline.hu/Megallithato-a-magyar-cegek-tomeges-megszunese-374314
http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/meddig-csokken-a-magyar-cegek-szama/
http://www.eco.hu/hir/kulso/megelozheto-lenne-a-csod/
https://www.hirstart.hu/hk/20180131_tavaly_is_csokkent_a_mukodo_vallalkozasok_szama
http://hirek.animare.hu/megallithato_a_magyar_cegek_tomeges_megszunese__5384475.html
http://www.dehir.hu/gazdasag/tavaly-is-csokkent-a-mukodo-vallalkozasok-szama/2018/01/31/
Fentiek igazolására azért el kell mondanom, hogy ma is gyakran találkozom olyan cégvezetőkkel, akik megtalálnak marketing ügyben, és amikor gazdasági kérdéseket teszek föl, mint pl: árbevétel, melyik a legprofitábilisabb termék, vagy ki a legjobb vevő, stb. akkor csodálkoznak, hogy miért akarom én ezt tudni.
Holott a marketing és a gazdaság erősen összefügg, hiszen csak számok, adatok alapján lehet igazán hatásos marketing tervet, és kommunikációs kampányt készíteni.
Úgyhogy: kutatásra fel! Mindenki kezdje azzal, hogy megnézi, milyen alapvető információk is állnak rendelkezésére. Erről a könyvben – persze – sokkal több részlet és jó tanács is olvasható.